پنج دلیل برای اینکه وب سایت خود را منفجر کنید و از نو بسازید


پنج دلیل برای اینکه وب سایت خود را منفجر کنید و از نو بسازید

نوشته : Phil Simon

Phil Simon صاحب نظر در حوزه مدیریت کسب و کار و نویسنده پنج کتاب در این زمینه است. آخرین کتاب او تحت عنوان The Business Case for Big Data در ماه مارس 2013 منتشر میشود.

 

من در سال های گذشته تعریف و تمجید های زیادی درباره وب سایت خود دریافت کردم. در واقع این وب سایت بسیار خوبی است و خواسته های شرکت را به خوبی برآورده کرده است. اما تصمیم گرفتم که اکنون زمان مناسبی برای بازسازی آن است. در این مقاله، پنج وضعیتی که دوباره ساختن یک وب سایت را الزام آور می کند، فهرست شده اند:

 

1. شما دامنه جدید و مناسب تری پیدا کرده اید:

بعد از تلاش متمادی در چند سال گذشته، من اخیرا دامنه ای جدید و مناسب تر یافته ام . استفاده از دامنه جدید برای معرفی یک وب سایت تازه، راه خوبی است. از سوی دیگر در زمانی که شرکت در حال ارائه یک محصول جدید است ، دامنه جدید می تواند دو منظوره باشد و هم محصول جدید و هم وب سایت جدید را به خوبی معرفی کند.

2. وب سایت فعلی استاتیک است.

بسیاری از مردم تصور می کنند «وب سایت» و «نرم افزار مدیریت محتوا» یکی هستند. اما اینطور نیست. سایت های استاتیک مانند یک بروشور هستند. آنها به نحوی ساخته شده اند که کاربران قادر نیستند به راحتی به محتوای آنها چیزی اضافه کنند. در حالی که CMS ها تقریبا به صورت نامحدود برای انواع مختلف محتوا قابلیت ذخیره سازی دارند. انواع فایل های ویدئویی، پادکست ها و متون. به دلایل بسیار، موتورهای جستجو به وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، بیشتر توجه می کنند.

 

 

3. وب سایت فعلی شما قدیمی شده و از مد افتاده است:

یک الگوی گرافیکی متعلق به سال 2006 در حال حاضر کاملا قدیمی به نظر می رسد. از آن گذشته در سال های اخیر تغییرات زیادی در تکنولوژی وب رخ داده است. علاوه بر این عاقلانه نیست اگر پویایی طراحی وب سایت را در نظر نگیریم و تصور ایستایی از این تکنولوژی داشته باشیم. به خصوص اگر وب سایت شما در طراحی به تصاویر متکی بوده است، اکنون باید به طراحی مجدد آن فکر کنید.

4. وب سایت فعلی شما برای موبایل های هوشمند و تبلت ها مناسب نیست.

آمار نشان میدهد که 12 درصد از ترافیک اینترنت در دنیا شامل کاربرانی می شود که از تلفن های همراه و تبلت ها استفاده می کنند. این آمار به سرعت در حال رشد است و بدون نیاز به قدرت پیشگویی می توان گفت در آینده چه اتفاقی رخ می دهد. بعضی از نرم افزارهای مدیریت محتوای متن باز، افزونه ای برای ارائه مناسب وب سایت در موبایل ها ارائه می دهند. پس بهتر است برای نسخه موبایل وب سایت خود برنامه ریزی کنید.

5. عملکرد وب سایت شما بهینه نیست.

وب سایت قدیمی شرکت ما، بیش از 3 سال فعال بود. در این مدت تعداد زیادی تصویر و افزونه برای نمایش تصاویر در آن بکار رفته بود. به اضافه افزونه های متعدد دیگری که به دلایل مختلف استفاده می شدند. همه این افزونه ها گاهی عملکرد وب سایت را با مشکل مواجه می کردند. ساختار پایگاه داده و نحوه کار بسترهای نرم افزاری جدید، کارایی وب سایت های امروزی را بهبود بخشیده اند و ابزارهایی در اختیار طراحان وب سایت قرار می دهند که به شیوه بهینه تری نحوه نمایش محتوا را مدیریت نمایند و ارتباط با کاربران را بهتر ساماندهی کنند.